8ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Ανακοινώσεις ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ

Αγαπητοί γονείς / κηδεμόνες,


Στο πλαίσιο της διεύρυνσης του ωραρίου του Ολοήμερου Σχολείου από το νέο σχολικό έτος 2022-2023, λειτουργούν στο σχολείο μας «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι». Οι Μαθητικοί Όμιλοι εντάσσονται, για συνεχόμενο δίωρο καθημερινά και με ενδιάμεσο ολιγόλεπτο διάλειμμα, στην 3η ζώνη του Ολοήμερου, από τις 4.00 μ.μ. έως τις 5.30 μ.μ..



Οι Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι έχουν στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και την καλλιέργεια των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων τους.
Επιπρόσθετα, στόχο έχουν να διαμορφώσουν ένα περιβάλλον από ερεθίσματα και δυνατότητες επιλογών, που θα διεγείρουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την ευελιξία της σκέψης των παιδιών.



Συγκεκριμένα, στο σχολείο μας τα παιδιά θα μπορούν να παρακολουθήσουν:


1ος Όμιλος

Θεματική: Φιλαναγνωσία

Στόχοι: Βασικός σκοπός του ομίλου είναι τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα και να εντάξουν την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων  στην καθημερινότητά τους. Μέσω των δραστηριοτήτων του ομίλου επιδιώκεται οι μαθητές/τριες να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου, να αναπτύξουν τον προφορικό και γραπτό λόγο τους, να προσεγγίσουν τη λογοτεχνία μέσα από τις εικαστικές τέχνες και το θέατρο.

Δραστηριότητες: Ανάγνωση και συζήτηση λογοτεχνικών βιβλίων που θα επιλέξουν τα παιδιά, δημιουργία εικαστικών έργων, υλοποίηση δραστηριοτήτων θεατρικού παιχνιδιού και δημιουργικής γραφής με βάση τα βιβλία που θα διαβαστούν.

Εκπαιδευτικό υλικό: Λογοτεχνικά βιβλία από τις βιβλιοθήκες των τάξεων και την παιδική βιβλιοθήκη της γειτονιάς.

Συνεργασία με φορείς: Δημοτική παιδική βιβλιοθήκη

Ώρες εβδομαδιαίως: 4 διδακτικές ώρες

2ος Όμιλος

Θεματική: Δημιουργία ηλεκτρονικής μαθητικής εφημερίδας

Στόχοι: Βασικοί στόχοι του ομίλου είναι οι μαθητές/τριες να καλλιεργήσουν τον προφορικό και γραπτό λόγο τους και τις δεξιότητες αναζήτησης πληροφοριών από διάφορες πηγές, να γνωρίσουν και να παράγουν ποικίλα κειμενικά είδη, να αναπτύξουν την ικανότητα να ασκούν και να δέχονται εποικοδομητική κριτική για τα κείμενα που συντάσσουν, καθώς και τις δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, να εξασκηθούν στη χρήση λογισμικών και μηχανών αναζήτησης που απαιτούνται για τη δημιουργία ηλεκτρονικής εφημερίδας.

Δραστηριότητες: Γνωριμία με την ιστορία του τύπου και με τον ρόλο του στη σημερινή εποχή, μελέτη της δομής των εφημερίδων και των περιοδικών, σχεδιασμός και σύνταξη διμηνιαίας ηλεκτρονικής σχολικής εφημερίδας, γνωριμία με το επάγγελμα του δημοσιογράφου.

Εκπαιδευτικό υλικό: Ποικιλία εφημερίδων και περιοδικών που θα φέρει η εκπαιδευτικός και τα παιδιά, ψηφιακές εφαρμογές (π.χ. Google, Word)

Ώρες εβδομαδιαίως: 2 διδακτικές ώρες

3ος Όμιλος

Θεματική: Αστρονομία

Στόχοι: Επιδιώκεται οι μαθητές να γνωρίσουν τη δομή του ηλιακού μας συστήματος, μύθους που σχετίζονται με τον Ήλιο και τους πλανήτες και τις απόψεις της επιστήμης για τη δημιουργία του ηλιακού συστήματος, του Ήλιου και των πλανητών, να μάθουν τις διαφορές μεταξύ άστρων, πλανητών, κομητών, δορυφόρων, να κατανοήσουν τον τρόπο που οι επιστήμονες συνεργάζονται σε παγκόσμιο επίπεδο για την οργάνωση διαστημικών αποστολών και για την προώθηση γενικότερα της επιστήμης, να προσεγγίσουν την επιστήμη της αστρονομίας μέσω των τεχνών (λογοτεχνία, μουσική, ζωγραφική, κ. ά.), να ασκηθούν στην ελεύθερη δημιουργική έκφραση και στην καλλιτεχνική εργασία.

Δραστηριότητες: Ανάγνωση βιβλίων, παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο, αναζήτηση πληροφοριών και δημιουργία εικαστικών έργων σχετικά το ηλιακό σύστημα, τους αστερισμούς, τον Γαλαξία, τις διαστημικές αποστολές.

Εκπαιδευτικό υλικό: Βιβλία (λογοτεχνικά και γνώσεων) σχετικά με το διάστημα, το ηλιακό σύστημα και τους μύθους που σχετίζονται με τους αστερισμούς, εκπαιδευτικά βίντεο και δραστηριότητες από τις ιστοσελίδες της NASA και της ESA και το διαδικτυακό κανάλι Astronio.

Συνεργασία με φορείς: Πιθανή συνεργασία με τον Όμιλο Φίλων Αστρονομίας

Ώρες εβδομαδιαίως: 2 διδακτικές ώρες

4ος  Όμιλος

Θεματική : Επιτραπέζια Αντισφαίριση

Στόχοι : Βασικοί  στόχοι του ομίλου είναι η γνωριμία των παιδιών με το άθλημα της επιτραπέζιας αντισφαίρισης και η κατανόηση των βασικών δεξιοτήτων του αθλήματος. Μέσω των δραστηριοτήτων και της προπονητικής διαδικασίας οι μαθητές θα εξασκηθούν με το άθλημα, θα αναπτύξουν αρχικά την ατομική τους τεχνική μαθαίνοντας ταυτόχρονα και τους βασικούς κανονισμούς. Στη συνεχεία θα αναπτύξουν την ικανότητά τους σε παιχνίδι ένας εναντίον ενός προσθέτοντας το στοιχείο του ανταγωνισμού σε συνδυασμό με την ευγενή άμιλλα.  Στο τελικό στάδιο οι μαθητές θα ανακαλύψουν   την  απαιτητικότητα του αθλήματος, που  έγκειται σε θέματα τεχνικής, ταχύτητας, δύναμης, φυσικής κατάστασης, συγκέντρωσης, πειθαρχίας, ψυχικής δύναμης και αποφασιστικότητας τα οποία κατατάσσουν την επιτραπέζια αντισφαίριση στα ιδιαίτερα και απαιτητικά αθλήματα.

Δραστηριότητες : Γνωριμία με την ιστορία του αθλήματος.  Εξάσκηση στην ατομική τεχνική. (Θέση ετοιμότητας ή αλλιώς βασική στάση, τα βασικά χτυπήματα, τα ειδικά χτυπήματα και το σερβίς).Επεξήγηση και ανάλυση των κανονισμών. Διοργάνωση μαθητικού πρωταθλήματος. Προβολή αγώνων.

Εκπαιδευτικό υλικό :  Τραπέζια αντισφαίρισης, ρακέτες , μπαλάκια , φιλέ, υπολογιστής βιντεοπροβολέας.

Συνεργασία με φορείς : Πιθανή επίσκεψη  σε αθλητικό σύλλογο αντισφαίρισης.

Ώρες εβδομαδιαίως : 2 διδακτικές ώρες.

5ος  Όμιλος

Θεματική : Ψυχοκινητική αγωγή

Στόχοι : Πρωταρχικοί στόχοι της Ψυχοκινητικής Αγωγής  για τους μαθητές είναι  η αρμονική εξέλιξη της προσωπικότητας των μαθητών καθώς επίσης και η ανάπτυξη των κινητικών τους δεξιοτήτων. Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι αποκτούν εμπειρίες σε σχέση με το σώμα τους κατά την κίνηση, με τα υλικά και τους τρόπους χειρισμού τους αλληλεπιδρώντας ταυτόχρονα  με τον κοινωνική τους  ομάδα. Τέλος σημαντική επιδίωξη της ψυχοκινητικής αγωγής είναι να μάθει ο μαθητής  να αυτενεργεί, να δραστηριοποιείται  αρμονικά με τους συμμαθητές του, να υποχωρεί στις επιθυμίες του και να συμβιβάζεται, να υποστηρίζει τα θέλω του.

Δραστηριότητες : Για να αποκτήσουν οι μαθητές αυτές τις εμπειρίες, προσφέρονται κινητικά ερεθίσματα (συνήθως ως παιχνίδια), τα οποία απαιτούν από τους συμμετέχοντες: Αδρές λεπτές κινήσεις , Ισορροπία, Αυτοσυγκέντρωση, Χαλάρωση, Αντίληψη, Αντίδραση, Σκέψη για την επίλυση κινητικών προβλημάτων και τέλος συνεργασία με την ομάδα.

Εκπαιδευτικό υλικό :  Ηχοσύστημα, μουσικά όργανα, μπάλες, σχοινάκι, στεφάνια, κώνοι, εμπόδια, κορίνες.  

Ώρες εβδομαδιαίως : 2 διδακτικές ώρες.

Οι Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι θα αναπτύσσονται, θα αναδιαμορφώνονται και θα αλλάζουν ανάλογα με τις κλίσεις των μαθητών μας, στην προσπάθεια να συμπεριλάβουμε τα διαφορετικά ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους κάθε τρίμηνο.

Related Post

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Δ’ & Ε’ ΤΑΞΕΩΝ – ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Δ’ & Ε’ ΤΑΞΕΩΝ – ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

Οι μαθητές των Δ’ και Ε΄ τάξεων παρακολούθησαν στις 13-02-2025 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας, εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αγωγής Υγείας από εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό του Κ. Υ. 25ης Μαρτίου

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΤΟΧΗΣΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΤΟΧΗΣ

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Επετείου της Απελευθέρωσης της πόλης από ταγερμανικά στρατεύματα κατοχής, στη σχολική μας μονάδα πραγματοποιήθηκε εκδήλωση την οποία επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Δημήτριος Δρογίδης, Κατερίνα Αποστολίδου, Θρασύβουλος